Polska
Rzeczpospolita Samochodowa

Geografia samochodów osobowych w Polsce

Papers

  1. Kudłak, R., Kisiała, W., Gadziński, J., Dyba, W., Kołsut, B., & Stryjakiewicz, T. (2017). Społeczno-ekonomiczne i przestrzenne uwarunkowania popytu na nowe samochody w Polsce. Studia Regionalne i Lokalne, (2 (68)), 119-139.
  2. Stryjakiewicz, T., Kudłak, R., Gadziński, J., Kołsut, B., Dyba, W., & Kisiała, W. (2017). Czasoprzestrzenna analiza rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego31(3), 64-79.
  3. Kisiała, W., Kudłak, R., Gadziński, J., Dyba, W., Kołsut, B., & Stryjakiewicz, T. (2017). An attempt to model the demand for new cars in Poland and its spatial differences. Economics and Business Review3(4).
  4. Kołsut, B., Gadziński, J., & Stryjakiewicz, T. (2020). Ułomności statystyki motoryzacji w Polsce i ich konsekwencje dla badań geograficznych. Przegląd Geograficzny92(2), 227-245.
  5. Kołsut, B. (2020). The import of used cars to Poland after EU accession. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego34(2), 129-143.
  6. Dyba, W. (2020). Local impacts of large greenfield investments: the example of the Volkswagen car production plant in Września, Poland. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego34(2), 35-49.
  7. Stryjakiewicz, T., Kołsut, B., Doszczeczko, B., Dyba, W., Kisiała, W., Kudłak, R., & Wojtyra, B. (2021). Przegląd ekonomiczno-przestrzennych badań rynku samochodów osobowych. Przeglad Geograficzny93(2).
  8. Kołsut, B., & Stryjakiewicz, T. (2021). Do spatial differences in the personal car market reflect a centre-periphery structure The case of Poland. European Transport Research Review, 13, 1-12.
  9. Kołsut, B., Stryjakiewicz, T., & Gadziński, J. (2022). Do motorisation statistics reflect the real geography of car ownership in Poland. Quaestiones Geographicae, 41(2), 95-108.

Book

Kołsut, B., & Stryjakiewicz, T. (Eds.). (2023). The Economic Geography of the Car Market: The Automobile Revolution in an Emerging Economy. Routledge. London, New York. ISBN: 9781032314204.

  • Kołsut, B. & Stryjakiewicz, T. (2023). Introduction. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 1-15). Routledge.
  • Stryjakiewicz, T., & Kołsut, B. (2023). Why is Poland such an intriguing case study of the automobile revolution in an emerging economy?. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 16-24). Routledge.
  • Kudłak, R., Kołsut, B., & Kisiała, W. (2023). Driving gears of car ownership transformation. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 25-44). Routledge.
  • Kisiała, W., Kudłak, R., & Kołsut, B. (2023). The market for new cars: Another dimension of the core-periphery pattern. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 45-71). Routledge.
  • Kołsut, B., Kisiała, W., & Kudłak, R. (2023). Import of second-hand cars: Evidence of individual entrepreneurship and social networks?. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 72-95). Routledge.
  • Dyba, W., & Doszczeczko, B. (2023). Car use and alternative mobility solutions as a reflection of urban sprawl and marginalisation of rural areas. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 96-126). Routledge.
  • Dyba, W. (2023). Hybrid and electric cars: Rare novelty for elites or a future ubiquitous good?. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 127-158). Routledge.
  • Wojtyra, B., & Kudłak, R. (2023). How the automobile revolution affects the natural environment?. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 159-176). Routledge.
  • Kołsut, B., & Stryjakiewicz, T. (2023). Conclusions, policy recommendations and future challenges in the context of the COVID-19 pandemic. In The Economic Geography of the Car Market (pp. 177-188). Routledge.